Om Zøllner
Zøllner er en entreprenørvirksomhed, der siden 2007 har arbejdet med mange typer af entrepriser. Virksomhedens arbejdsområder omhandler primært kystsikring, anlægsarbejde og forsyningsarbejde. Zøllner udfører opgaver i alle størrelser i fag-, hoved- samt mindre totalentrepriser for både offentlige og private bygherrer. Virksomheden bestræber sig på at være en interessant og fleksibel samarbejdspartner og arbejdsplads, som hele tiden følger med udviklingen.
Snapshot Zøllner:
- Fag-, hoved- og totalentreprenør
- Høj teknisk faglighed indenfor kystsikring, infrastruktur og forsyning
- Etableret i 2007
- Hovedkontor i Kvistgård, Danmark
- Antal medarbejdere 100+
- Specielt udviklet projektledelsessystem
- Digitale arbejdsgange
- Moderne maskinflåde med GPS-styring med ”Clevertrack”
- Certificeret efter DS21001
CFO rollen
Som CFO i Zøllner A/S vil man få det faglige og ledelsesmæssige ansvar for økonomiafdelingen / administrationen. CFO’en rapporterer direkte til selskabets adm. Direktør og indgår i Ledergruppen. Økonomiafdelingen består i dag af to bogholdere og en controller. Arbejdet vil bestå i at drive det finansielle overblik og rapportering for Zøllner A/S i tæt samarbejde med kollegaer i hele organisationen.
De primære arbejdsopgaver er – men ikke begrænset til:
- Overordnet ansvar for økonomiafdelingen, og synlig ledelse i dagligdagen
- Proaktiv styring af virksomhedens drift og igangværende arbejder
- System ejerskab – herunder udvikling af virksomhedens systemer
- Ift. maskinflåden, finansiering og aktiv deltagelse af optimering af flåden (udnyttelsesgrad)
- Drive budgettering – target fastlæggelse, budgetsimuleringer og scenarieberegninger, ’taktiske tilretninger af budgetter og forecasting
- Likviditetsstyring/Working Capital Management
- Diverse analyser og rapporteringer og ekstern rapportering – arkitekt på større analyser og rapporteringer
- Udarbejdelse af business cases – simuleringer, konsekvenser, risikoafdækning
- Deltagelse i faste og formaliserede møder – ledelses-, bestyrelses- og strategiske initiativmøder
- Afdelings møder med produktionen (opfølgning på igangværende arbejder månedligt)
- Relations ejer til eksterne samarbejdspartnere – revisor, forsikringsselskaber, banker, leasingselskaber, bilflådeleverandører etc.
- Årsafslutning, koncernregnskaber i samarbejde med revisor, samt moms og skat
- Udarbejde og præsentere konsoliderede månedlige, årlige og af hoc-rapporter
- Faglig sparring/dialog med ledelsen
Den nye CFO får mulighed for at påvirke stillingens indhold og selvstændigt gøre en forskel og bidrage til en yderligere professionalisering og digitalisering af økonomiområdet. Det er en unik mulighed for at indgå i et sammenhold i en stærkt værdidrevet virksomhed, som nyder høj anerkendelse i entreprenørsektoren og drives professionelt, hvor ordentlighed og kvalitet er i højsædet.
ZØLLNER TILBYDER
Der tilbydes en stilling i en ambitiøs virksomhed, hvor kunder bliver sat i højsædet.
Som CFO i Zøllner vil man få:
- En spændende og udfordrende stilling i en dynamisk virksomhed med en flad struktur
- Gode kollegaer med mange års erfaring og en uformel omgangstone
- En organisation med en stærk holdånd, hvor man aldrig står alene
- Mulighed for faglig og personlig udvikling
- Godt arbejdsmiljø med frihed under ansvar og plads til forskellighed
- Attraktive løn- og ansættelsesvilkår med sundheds- og pensionsordning
Faglige Kompetencer & Erfaring
Den ideelle kandidat har med afsæt i en uddannelsesmæssig baggrund i økonomi/finans på BA/MA-niveau – gerne kombineret med en baggrund inden for revision – en god professionel erfaring i regnskab og finansiel rapportering Der lægges vægt på at kandidaten besidder en stærk økonomiværktøjskasse, er naturlig proaktiv og har en løsningsorienteret arbejdsform, som kombineret med en analytisk og struktureret tilgang, er en væsentlig forudsætning for at få succes i jobbet. Samarbejde på tværs af både fagligheder og ledelseslag er væsentlige elementer i rollen.
Der søges en leder som er involverende, støttende og motiverende kombineret med en evne til at lede gennem andre og uddelegere, når det er nødvendigt. Der fordres dansk og engelsk sprog i skrift og tale på forhandlingsniveau. Endelig lægges der vægt på følgende elementer:
- God IT-forståelse, herunder betydelig ”hands-on” erfaring med ERP-systemer, implementeringer, Excel, rapporterings- og BI-værktøjer
- God erfaring med projektøkonomi, herunder igangværende arbejder
- Meget erfaren, selvhjulpen og selvstændig i sin ledelsesform
- Struktureret & analytisk
- Løsningsorienteret
- God sparringspartner og team player med gode samarbejdsevner
- Har integritet, viljestyrke, er vedholdende og ansvarsbevidst
- Høj præcision og kvalitet i leverancer
- Erfaring med timelønnede og overenskomster
- Humoristisk sans, uhøjtidelig og ekstrovert
Arbejdssted bliver i Nordsjælland på selskabets hovedkontor i Kvistgaard, Helsingør.
For mere information:
Kontakt gerne Partner, Christian Rolin, Peoplement Executive Search, hvis du spørgsmål til opgaven
Mobil: +45 2216 2715
Mail: rolin@peoplement.dk
eller
Partner, Birgitte OIrik, Peoplement Executive Search, hvis du spørgsmål til opgaven –
Mobil: +45 51 50 13 03
Mail: birgitte@peoplement.dk
Du kan også søge stillingen via dette link.
Om Peoplement
Peoplement er en anerkendt dansk virksomhed indenfor search/rekruttering og lederudvikling. Vi arbejder i krydsfeltet mellem headhunting og udvikling med skabelsen af velfungerende teams, der understøtter vores kunders forretningsmål og kandidaters udvikling.
Peoplement
Strandvejen 100
2900 Hellerup