Om QBS Nordic A/S

QBS Group er det største og hurtigst voksende internationale netværk af Microsoft Dynamics partnere. QBS er SMB Distributør for Microsoft Dynamics og servicerer over 800 partnere i 25 lande. I Norden servicerer QBS Nordic partnere med en bred palette af services inden for områder som Marketing, Salg, Konsulentassistance, Support, Træning, Uddannelse, Hosting Services, Ressourceoptimering og Licenshåndtering.

Den tekniske services forretning skal udvikles i de kommende år overfor Microsoft Dynamics partnere, og samarbejdet med 1ClickFactory er en væsentlig faktor for succes. Der er tale om et unikt partner community, hvor man i forvejen er god til at få partnerne med på de nye forretningsmuligheder, som fx. Cloud.

Potentialet er stort særligt for dig, som er vedholdende og struktureret i din opfølgning med partnerne. Vi leder efter en kommerciel, engageret Partner Success Manager med passion for Microsoft Dynamics-økosystemet, der vil være en del af et mindre i team i Norden, som allerede brager derud af med et kæmpe potentiale foran sig.

Det er her du kommer ind i billedet.

Din rolle som Partner Success Manager

I den nyetablerede rolle som Partner Success Manager vil du kunne bidrage med dine tekniske og salgs- og rådgivningskompetencer og udvikle service forretningen hos QBS i Norden, primært i DK, gennem at være specialist og ”trusted advisor” på tekniske services overfor Microsoft Dynamics partnere. QBS tekniske services leveres fra søsterselskabet 1ClickFactory, hvis primære tekniske service forenkler migrering til den nyeste version af MS Dynamics med store besparelser og mindre kompleksitet for kunden.

Du rådgiver partnerne, følger op på den nuværende pipeline af tilbud til partnerne med mulige projekter, der indebær 1ClickFactory services. Du sikrer, at projekterne gennemføres med succes. Du rådgiver eksisterende Microsoft Dynamics partnerne, og lykkes med at få dem til at se mulighederne i at udnytte tekniske services fra1ClickFactory. Du er partnernes betroede rådgiver omkring, hvordan man bedst integrerer teknologiløsninger fra Microsoft og ISV’er. Tilbud skal konverteres til salg i samarbejde og samråd med partneren.

Du referer til Region Lead Nordic og indgår i en organisation med 6 kolleger med hver deres speciale. Alle med en bred international kontaktflade.

Opsummeret vil din rolle indeholde:

  • Opbygning og konvertering af løbende salgspipeline for tekniske services
  • Kommerciel support til partnere, der ønsker hjælp fra 1ClickFactory (direkte teknisk support kommer fra 1ClickFactory)
  • Håndtering og support af din egen portefølje af Dynamics partnere
  • Forøgelse af den gennemsnitlige partnermargin
  • Rådgivning af partnere om udvidelse af deres forretning og produkt portefølje, herunder tilpasning til nye markedskrav og muligheder
  • Positionering og markedsføring af 1ClickFactory overfor partnere

Om dig

Du er sandsynligvis et sted i din karriere, hvor du ønsker at udvikle dine rådgivnings -og salgsevner i en rolle med en bred kontaktflade til mange Microsoft Dynamics partnere og samtidigt trække på din tekniske viden. Du ønsker at være med til at vækste tekniske services i en international virksomhed i rivende udvikling. Måske sidder du hos en Microsoft Dynamics partner, som konsulent. Alternativt har du arbejdet nogle år med salg og rådgivning hos et ERP-hus. Du har helt sikkert noget erfaring med rådgivning og udvikling af kunderelationer. Du behøver ikke at være en meget erfaren sælger, men det vil være en fordel, hvis du har lidt “hunter-gen” og er god til at kommunikere og lede dine kunder gennem et struktureret forløb.

Derudover har du formentlig:

  • Forståelse for migrering af ERP- systemer, herunder NAV/Business Central med passende teknisk flair (uden at være udvikler), således du kan rådgive om dette
  • Evt. erfaring med implementering af Dynamics ERP-projekter
  • Forståelse for proces og muligheder i forbindelse med migrering til nyeste ERP software, herunder også typiske problemstillinger
  • Erfaring med at rådgive og overbevise både tekniske og kommercielle profiler, herunder at udbygge generel viden i et partner segment eller noget tilsvarende
  • Vant til at tage proaktivt kontakte til kunder og arbejde meget selvstændigt i hverdagen
  • Et godt kommercielt drive og en serviceorienteret tilgang
  • Erfaring og viden om “cloud” softwareløsninger i Microsoft øko-systemet

Det tilbyder QBS Group

Du vil arbejde i en ambitiøs ung virksomhed med attraktive og innovative services. Frihed, udviklingsrum og ansvar er centrale elementer i jobbet. Der tilbydes attraktive ansættelsesforhold i et dynamisk og kollegialt miljø. Dit job er baseret på kontoret i Lyngby i Danmark, og du kan selvfølgelig også arbejde fra dit hjemmekontor.

For yderligere information kontakt

Partner Christian Rolin +45 2216 2715 rolin@peoplement.dk
Partner Anne Borgen +45 61690101 anne@peoplement.dk

Om Peoplement

Vi arbejder i krydsfeltet mellem headhunting og udvikling, med skabelsen af velfungerende teams, der understøtter vores kunders forretningsmål og kandidaters udvikling.

Peoplement
Strandvejen 100
2900 Hellerup

www.peoplement.dk