Om QBS Nordic A/S

QBS Group er det største og hurtigst voksende internationale netværk af Microsoft Dynamics partnere og SMB Distributør for Microsoft Dynamics. QBS servicerer over 400 partnere i 20 lande. I Norden servicerer QBS Nordic 170 partnere med en bredt palet af services inden for områder som Marketing, Salg, Konsulentassistance, Support, Træning, Uddannelse, Hosting Services, Ressourceoptimering og Licenshåndtering.

Den tekniske services forretning skal udvikles i de kommende år overfor Microsoft Dynamics partnere og samarbejdet med 1ClickFactory er en væsentlig factor for succes. Det er et unikt partner community og man er i forvejen god til at få partnerne med på nye muligheder, som fx. med cloud.

Potentialet er stort særligt for dig, som vil være vedholdende og struktureret i din opfølgning med partnerne. Vi leder efter en kommerciel, engageret Partner Success Manager med passion for Microsoft Dynamics-økosystemet, der vil være en del af et mindre i team i Norden, som allerede brager derud af og fortsat har et kæmpe potentiale.

Det er her du kommer ind i billedet.

 

Din rolle som Partner Success Manager

I den nyetablerede rolle som Partner Success Manager vil du kunne bidrage med dine tekniske og salgs- og rådgivningskompetencer og udvikle service forretningen hos QBS’ i Norden, primært i DK, gennem at være specialist og ”trusted advisor” på tekniske services fra QBS overfor Microsoft Dynamics partnere. QBS tekniske services leveres fra vores søsterselskab 1ClickFactory. Den primære service forenkler migrering til den nyeste version af MS Dynamics med store besparelser og mindre kompleksitet for kunden.

Du bygger pipeline op og er samtidigt understøttet med en den nuværende pipeline af tilbud fra partnerne med mulige projekter der indebær 1ClickFactory. Dem følger du op på og sikrer at projekterne gennemføres med succes. Du rådgiver eksisterende Microsoft Dynamics partnerne, og får dem til at se mulighederne i at udnytte tekniske services fra 1ClickFactory, så du bliver den betroede rådgiver omkring hvordan man bedst integrerer teknologiløsninger fra Microsoft og ISV’er. Tilbud skal konverteres til salg i samarbejde med partneren.

Du referer til Region Lead DK og indgår i en organisation med 6 kolleger med hver deres speciale. De har alle en bred international kontaktflade.

Opsummeret vil din rolle indeholde:

  • Opbygning og konvertering af salgspipeline for tekniske services
  • Kommerciel support til partnere, der ønsker hjælp fra 1ClickFactory for første gang (direkte teknisk support kommer fra 1ClickFactory)
  • Håndtering og support af din egen portefølje af Dynamics partnere
  • Forøgelse af den gennemsnitlige partnermargin
  • Rådgive partnere om udvidelse deres forretning og produkt portefølje samt tilpasning til nye markedskrav og muligheder
  • Generel positionering og markedsføring af 1ClickFactory overfor partnere

 

Om dig

Du er sandsynligvis i starten af din karriere og ønsker at få udvikle dit salgstalent i en rolle med en bred kontaktflade til mange Microsoft Dynamics partnere, og som være med til at vækste teknisk services i en international virksomhed i rivende udvikling. Måske sidder du hos en Microsoft Dynamics partner, som junior konsulent eller har arbejdet 2-3 år med salg og rådgivning hos et ERP-hus. Du har helt sikkert noget erfaring med salg og udvikling af kunderelationer. Du behøver ikke at være en meget erfaren sælger, men det vil være en fordel, hvis du har lidt “hunter-gen” og er god til at kommunikere og lede dine kunder gennem en proces.

Derudover har du formentlig:

  • Forståelse for migrering af ERP- systemer, herunder NAV/Business Central med passende teknisk flair (uden at være udvikler), således du kan rådgive om dette
  • Evt. erfaring med implementering af Dynamics ERP-projekter
  • Forståelse for proces og muligheder i forbindelse med migrering til nyeste ERP software, herunder også typiske problemstillinger
  • Erfaring med at rådgive og overbevise både tekniske og kommercielle profiler, herunder at udbygge generel viden i et partner segment eller noget tilsvarende
  • Vant til at tage proaktivt kontakte til kunder og arbejde meget selvstændigt i hverdagen
  • Serviceorienteret med et godt kommercielt drive
  • Har erfaring og viden om “cloud” softwareløsninger i Microsoft øko-systemet

 

Det tilbyder QBS Group

Du vil arbejde i en ambitiøs ung virksomhed med attraktive og innovative services. Frihed, udviklingsrum og ansvar er centrale elementer i jobbet. Vi tilbyder attraktive ansættelsesforhold i et dynamisk og kollegialt miljø. Dit job er baseret på vores kontor i Lyngby i Danmark, og du kan selvfølgelig også arbejde fra dit hjemmekontor.

 

For yderligere information kontakt

Senior Partner Christian Rolin
rolin@peoplement.dk
Tlf: +45 2216 2715

 

Om Peoplement

Vi arbejder i krydsfeltet mellem headhunting og udvikling, med skabelsen af velfungerende teams, der understøtter vores kunders forretningsmål og kandidaters udvikling.

Peoplement
Strandvejen 100
2900 Hellerup
www.peoplement.dk